[ putting people and sales in place ]

Aristoteles wist het al. Je kunt er voor kiezen om alles zelf een plaats (‘locus’ in het Latijn) te geven, door de controle over jouw handelingen te bewaren. Maar je kunt ook externe invloeden de toekomst laten bepalen. CC Locus (de C’s in onze naam staan voor Consultancy en Coaching) wil graag die externe factor zijn, wanneer het personeelsbeleid of salesvraagstukken een rem dreigen te zetten op de groei van een onderneming. Met de nuchtere kijk van een buitenstaander werken we creatieve maatwerkoplossingen uit, die geen putten slaan in uw budgetten.

Door onze unieke manier van werken kan CC Locus een boost geven aan uw bedrijf.

[ De Mens als maat
der dingen
]

 

De mens (en uw bedrijf) als maat der dingen

“Onze medewerkers zijn ons grootste kapitaal.”

Bedrijfsleiders vinden het hip om met dit moderne credo uit te pakken. Maar uiteraard mag niet vergeten worden dat het

personeel ook een belangrijke – zo niet de allerbelangrijkste – kost is. Het succes van een onderneming staat of valt bij de bekwaamheid van haar medewerkers.

Competentiemanagement is dan ook een moderne term voor een aloude wijsheid: “De juiste man of vrouw op de juiste plaats”. Om in dat opzet te slagen, is een degelijke systematiek in het proces van personeelswerving, selectie, beoordeling, door- en uitstroming noodzakelijk.

Onder meer hierin, maar ook in andere facetten van uw personeelsbeleid kan CC Locus u met raad en daad bij staan. Hoe dan ook wijken we nooit af van onze missie: kwaliteit tot in de diepste vezels van onze dienstverlening, aan tarieven die betaalbaar blijven en die net als alle andere afspraken duidelijk worden vastgelegd. Alles

begint met een goed gesprek waarin we naar uw verzuchtingen luisteren. Bij de aanrijking van de beste oplossing – steeds echt maatwerk – eindigt ons gezamenlijk traject. Of begint er net een nieuw.

Voor payrolling bent u bij ons niet aan het juiste adres. Maar in de volgende voorbeelden van personeelsbeleid zullen we u wel graag en deskundig adviseren.

[ working together ]

 

Het kloppend hart sneller doen slaan

Het personeel mag dan het hart van iedere onderneming vormen, het is de salesafdeling die dat orgaan zuurstof bezorgt, sneller doet slaan. Mensen met de juiste commerciële vaardigheden en instelling zijn hier even belangrijk als de structuur daaromheen, die moet lopen als een goed geoliede machine.

Enkel wie over die eigenschappen beschikt, kan strategisch adviseren. Naast die menselijke rijkdom moet een verkoopafdeling ook nog eens over de juiste instrumenten beschikken. Business development, telesales, aftersales en accountmanagement vragen dan ook een weldoordachte visie, planning en aanwerving.

In grote bedrijven behoort het tot de taken van de sales manager om de activiteiten van zijn verkopers te kanaliseren, om op een zo efficiënt mogelijke manier het beste resultaat te boeken. De opvolging van het verkoopproces is misschien wel het belangrijkste element als je targets wilt bereiken of zelfs wilt overtreffen. Slechts als je een volledig inzicht krijgt in alles wat de salesmedewerkers deden en doen, hoe ze werken, kan je bijsturen en de effectiviteit verhogen.

Maar vaak kunnen deze sales managers in grote bedrijven niet genoeg afstand nemen van hun verkopers. Of werkwijzen die al jarenlang gehanteerd worden in vraag stellen. In kleine en middelgrote ondernemingen ontbreekt dikwijls het leiderschap en de structuur, wanneer een commercieel departement een andere weg inslaat. De nodige kennis en ervaring in huis halen is doorgaans een dure aangelegenheid voor jonge ondernemingen, KMO’s en bedrijven met groeipijntjes. De Golden Boys van de sales hebben immers hun prijs. Het is in dergelijke gevallen dat CC Locus dus om de hoek komt kijken. Met een concept dat op maat van uw bedrijf wordt gesneden.